Friday, December 3, 2010

Inilah Kisahku - Part 7

Suatu pagi minggu, aku didatangi oleh seorang lelaki.  Katanya, dia adalah sepupu Laila.  Dia datang untuk menguruskan segala harta peninggalan ayah Laila dan aku, dia lantik sebagai ketua pekerja di restoren sahaja.


Malam itu, aku meninggalkan restoren tanpa sepatah kata.  Aku tak beritahu kepada sesiapa termasuk Laila.  Aku tidak tahu apa perasaan Laila, tetapi aku harus memahami situasi;  'siapalah aku kepada Laila?  Tidak ada apa-apa perhubungan langsung ...


Sri telah berkahwin, semoga dia berbahagia.  Aku tidak pergi ke majlis perkahwinannya, bukan kerana aku kecewa tetapi sengaja sahaja walaupun emak berkeras agar aku pergi. 



..Aku mengambil keputusan yang amat berat untuk aku lakukan iaitu berhenti kerja.  Apabila aku memberitahu bos yg aku ingin berhenti, dia semacam berat untuk membenarkannya.  Dia meminta aku terus bekerja dengannya.  Melalui perbincangan, dia menukarkan aku ke sebuah sekolah rendah yg jauh dari kolej tetapi masih lagi sebagai tukang kebun.  Dihari terakhir aku bekerja, aku berjumpa Aliya untuk mengatakan keputusan yg telah aku buat.  Aku membayangkn Aliya akan terkejut & terkedu apabila mendengarnya ataupun menangis langsung memelukku.  Aliya hanya menghulurkn tangan dan berkata, "good luck...!!"  Di tempat letak motor, aku menangis tetapi tanpa suara ........

Kini aku sedar, hidup ini sebenarnya tidak seperti apa yang kita impikan.  Ia banyak ranjau, banyak dusta & banyak tipu daya.  Sekarang, aku sudah cukup 'dewasa' untuk menghadapinya .......!!!!



TAMAT

2 comments:

Seri said...

sad ending

budak kampung said...

.... kekadang kiter terlupa tentang diri kiter ....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com