Sunday, December 12, 2010

Inilah Kisahku Bah 3 - Part 1

Pagi itu aku baru nk mula kerja, emak telefon.  Tanpa noktah emak bercerita tentang Sri.  Dua perkara sajer yg aku dpat tangkap dari cerita emak iaitu Sri keguguran dan Sri telah bercerai.  Diakhir perbualan, emak mendesak dgn kuasa vitonya, " .... kau balik minggu ni, tau ......!!"

.... tetiba sajer kenangan bersama Sri kembali ........

... hujung minggu itu aku balik ke rumah.  Rumah sunyi sajer.  Salam aku tak berjawab.  Aku naik ke rumah.  Aku terperanjat kerana di ruang rumah ada seorang perempuan.  Bila aku amati, aku tak caya perempuan itu adalah Sri.  Dan Sri sedang menangis!



... aku dekati Sri.  Tetiba Sri menerkam aku, memeluk lantas meraung sekuat hati.  Imbangan badanku hilang, aku terhuyung-hayang dan pandangan mataku gelap.  Aku terasa badanku melayang jauh ke udara seperti ada kuasa yang menarikku.  Dan aku hanya berserah kepada Allah .....


.... sayup-sayup aku terdengar ada satu lagi suara meraung berselang seli dengan suara Sri.  Semakin lama semakin jauh ....................................................!!!!!!
..... dan aku yakin, suara itu adalah suara emak ......!!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com