Wednesday, December 29, 2010

Inilah Kisahku Bah 4 - Part 1

.. tiba-tiba sahaja aku sangat kecewa & sangat2 kesunyian. Tak tau kenapa. Lalu aku mengambil keputusan untuk bercuti selama dua minggu dari majikanku. Guru besar macam kecewa tetapi aku berjanji dgnnya yg aku akan kembali bekerja & menyiapkn lanscape yg telah aku rangka.

Sepanjg percutian ini aku telah tinggal & membantu bapa saudaraku yang masih bujang di kedai runcit miliknya di sebuah bandar tidak jauh dari rumahku. Banyak pengalaman yg aku timba di sini, apa lagi aku ada pengalaman di kedai mamak tempoh hari.......

Seperti sebuah filem, aku berkenalan pula dgn seorng gadis yg sering berkunjung di kedai ini. Dia belajar di sebuah institut kemahiran yg berhampiran dlm bidang jahitan. Manis orngnya, peramah dan mesra...!!! Namanya panjang tapi aku panggil Yan, kadang-kala aku tersasul panggil 'Yang' sahaja.

...... Suatu hari Yan berkata, "..... kenapa abang tak belajar lagi? Belajarlah lagi kt tempat Yan, ambil bidang lanscape ker, masak ker, apa-apa sajer yang abang minat... Besok Yan bawak borang yer, dah buka dah permohonan ..."

....... malam itu aku tak dapat tidur mengenangkan pelawaan Yan......!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com