Saturday, December 18, 2010

Inilah Kisahku Bah 3 - Part 2

...bila aku buka mataku, aku berada disatu tempat yang sunyi.  Dan semuanya putih.  Aku yakin aku berada di wad hospital.  Aku perasan ada seseorang sedang tertidur di tepi katil.  Bila aku amati aku terperanjat kerana dia adalah Sri....

... dan aku terus melelapkan mataku kembali ......!

Sekali lagi aku tersedar, ibu sedang menangis di sisiku.  Dan, bila aku membuka mataku, ibu memeluk lalu mencium pipiku, sesuatu yg sudah lama ibu tidak pernah lakukan...!  Dr ibu, baru aku tahu yg aku sudah 2 hari tidak sedarkn diri, & Sri yg menjaga aku selama aku di hospital.  Dari jururawat yg menjaga aku, aku diberitahu aku disyaki mengidapi Ischaemic Heart Disease.....


.... jururawat yg bertanda nama "Nadia" sangat prihatin menjaga aku selama aku berada di hospital....!!

Sepuluh hari aku berada di hospital, aku dibenarkan keluar.  Pagi itu ketika aku berkemas sendirian, aku menerima tetamu yg aku tidak sangka2, Syasa bersama ibunya ....!!  Syasya membawa berbagai hadiah utkku.  Dan dari ibu Syasya aku menerima sebuah bungkusan kecil berwarna biru .........!!


..... sebelum Syasya dan ibunya meningalkan aku, sempat aku merenung lama ke wajah ibu Syasya.  Dan, aku rasa ada sesuatu yg terdetik di hati aku .............!!!  Tapi aku tak berani menyatakannya .....!!!





0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com