Tuesday, December 7, 2010

Inilah Kisahku Bah 2 - Part 3

Syasya semakin rapat dgnku.  Keletahnya menghiburkanku.  Dan setiap hari, aku tidak lupa memberikan hadiah padanya - kadang-kadang makanan, kadang-kadang permainan.  Hadiah yg paling Syasya sangat suka terima ialah patung bruang berwarna kuning.......



Suatu pagi, Syasya menghulurkan sebuah beg kpdku.  "Hadiah buat uncle..." katanya.  Menggeletar aku tinjau isi beg itu.  Inilah sejarahnya aku menerima hadiah.  Rasanya aku tak pernah terima hadiah dari sesiapa, termasuklah ketika di sekolah!  Aku terperanjat kerana di dlm beg tersebut adalah ......


.... sepasang baju siap dgn tali lehernya.  Aku terfikir, bilalah aku nk pakai baju ni ...!!

"Siapa beli ni ...?"  tanyaku pada Syasya.  "....Mama .......!!"  Tanpa bawah sedarku, aku terus ......


... dan aku terkenang senyuman ibu Syaya ......!!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com