Wednesday, October 6, 2010

Inilah Kisahku (Part 6)

... sekali lagi aku mendapat berita sedih..

Majikanku, mamak restoren tempat ku bekerja tiba-tiba jatuh di bilik air.  Apabila di bawa ke hospital, pihak hospital mengatakan beliau sudah tidak ada lagi (telah meninggal dunia).

..... beberapa hari kemudian seorang demi seorang pekerja mula berhenti kerja.  Masing-masing tidak tahu nasib masa depan mereka.

.. seminggu selepas itu, aku berjumpa Laila, dengan berat hati aku mengatakan bahawa aku juga ingin berhenti kerja mulai esok.  Maknanya esok adalah hari terakhir aku bekerja.

... ketika aku berada di restoren pada hari terakhir aku bekerja, aku didatangi oleh seorang yang memperkenalkan dirinya seorang peguam.  Katanya dia ingin menunjukkan wasiat arwah ayah Laila padaku...

Dalam wasiat itu, arwah mengatakan bahawa dia menyerahkan pengurusan restoren itu padaku.  Arwah juga meminta aku menjaga anak gadisnya sehingga beliau berusia 21 tahun .......!!


... malam itu sekali lagi aku ...



di kejarkan ke hospital .....!!


...BERSAMBUNG .......!!!!!

1 comments:

Seri said...

suspen. masalah lagi. kena jaga anak gadis mamak, kahwin dengan sri, urus perniagaan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com