Monday, December 6, 2010

Inilah Kisahku Bah 2 - Part 2

Dari pengurusan murid pra sekolah, aku mendapat tahu nama budak itu ialah Tengku Natasya Huda binti Tengku Ariffin.  Anak tunggal, ayah dan ibunya telah bercerai.  Ibunya seorng mak andam, juga mempunyai kedai penyewaaan kelengkapan pengantin.


Dari sehari ke sehari Syasya (nama manja Natasya) semakin rapat dgn aku.  Bila ada waktu terluang, dia selalu datang kat aku untuk berbual dan bercerita tentang keluarganya.  Malah, Syasya sangat manja dengan aku.



Suatu hari sedang aku duduk berehat kat pondok bacaan setelah seharian bekerja, tiba-tiba ada suara menyergah aku, .....".... uncle, nak kenal tak. Nie dier mak Syasya .....!!"

(Gambar Hiasan)

...... aku tersentak.  Emak Syasya hanya tersenyum.  Bila terlihat senyuman Syasya, aku terkenang seseorang ...........  Senyumannya semanis SRI ...!!!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com