Sunday, December 5, 2010

Inilah kisahku Bah 2 - Part 1

Aku sangat gembira di tempat baru.  Guru besar mengamanahkan aku bekerja di pra sekolah.  Dengan kawasan yang tidak berapa lebar, beliau meminta aku menjadikan kawasan pra sekolah tersebut sebuah taman yang cantik, sesuai dengan kanak-kanak kecil yg berada di dalamnya.  Beliau memberi kepercayaan kpd aku utk membuat landscape utk pra sekolah mengikut cita rasa aku, dan segala keperluan hanya minta padanya. 

Lalu akupun mulalah berilusi tentang sebuah taman yg indah spt taman2 di kayangan.  Sesekali fikiran aku nakal pabila dalam anganku di taman itu, aku kekadang bercanda bersama Sri, bersama Aliya ataupun bersama Laila .....


Aku juga seronok kerana di sini, aku dihiburkan dengan telatah kanak-kanak yang nakal.  Bunyi bising mereka dapat melupakan aku kepada kisah-kisah yg lalu.  Kadang-kala aku terlupa jugak utk menghubungi emak di kampung, kerana seronoknya aku di sini.



Suatu pagi aku sedang menggali lubang untuk membuat kolam kecil.  Aku dh beritahu guru besar yg aku nk buat kolam dgn air terjunnya sekali.  Air dari kolam itu akan mengalir mengikut sungai kecil yg aku bina sendiri.  Dan aku terperanjat kerana sehari selepas aku cadangkn pada guru besar, hari ini semua barang yg diperlukan sudah sampai.  Maka hari ini aku kena bekerja keras sedikit.
            Sedang aku tekun menggali, tetiba ada suara menegurku,  "......uncle nak wat aper ni .....?"


(Gambar Hiasan)

.... bila aku lihat matanyer, rasa macam aku nk peluk dia macam aku peluk bantal busuk aku kecil2 dulu ........!!!!




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com