Saturday, December 11, 2010

Inilah kisahku Bah 2 - Part 4

Suatu hari aku didatangi oleh seorang lelaki yg aku tak kenali di tempat kerja.  Dia mengenali dirinya Syed Alwi Imran (bukan nama sebenar).  Segak orgnya, mesti hebat kerjanya.



Dia mengucapkn terima kasih kerana aku mengambil berat tentang Syasya.  Dan Syasya katanya, sering bercerita tentang aku dengannya.  Sebelum meninggalkn aku, dia menghulurkan sebuah beg kertas yg besar dan berkata, 'aku bakal ayh Syasya & hari ini hari terakhir Syasya bersekolah kat sini.  Aku dah tukarkan ke tadika lain ......"  Bila aku buka beg pemberiannya, aku sayu kerana di dlmnya adalah semua hadiah pemberian aku pd Syasya.  Bila aku pegang beruang berwarna kuning, aku terasa bagaikan ingin menjerit sekuat hati....


Kemudian, dari jauh aku melihat Syed Alwi Imran, Syasya dan ibunya kali terakhir meninggalkn sekolah dengan sebuah kereta yg aku tak tahu namanya, berwarna hitam.  Petang itu di rumah sewaku, aku susun semua pemberian yg pernah aku beri kat Syasya di tepi kepala katil. Sepanjang malam aku dakap bruang kuning & aku terasa alangkah .............!!!!!!!

........indahnya jika Syasya itu ANAK TIRI aku ....
sob sob sob


TAMAT




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com