Saturday, October 2, 2010

Inilah kisahku 2

Aku sangat kecewa dengan perubahan yang berlaku pada Sri ...

... tapi aku tabahkan hati.  Kehidupan harus diteruskan.  W/p Sri telah mungkir janji, aku terpaksa menerimanya.  Gelodak hati ini hanya Tuhan sahaja yang mengetahui....

Aku masih lagi bekerja di kolej, hanya itu sahaja yg aku layak.  Aku pasti Sri tidak perasan lagi dgn kehadiran aku di sini..! 

Aku terpaksa menyumbunyikan identitiku, w/p sedang makan di kafeteria ...


... suatu hari, secara kebetulan aku terserempak sekali lagi dengan Sri di belakang perpustakaan ketika sdg membersihkan kawasan tersebut.  Aku bersembungi di sebalik pokok, & aku hampir pengsan apabila aku terlihat Sri ....

...  kau telah menjadi Sri yg lain, bukan Sri yang aku kenali semenjak berpuluh thn yg lalu ....


... aku larikan diri dari Sri, lalu aku menangis sepuas-puasnya.  Inilah kali pertama aku menangis seperti seorang kanak-kanak setelah aku dewasa ini .......  Aku lupa diri aku seketika .....

..... tiba-tiba aku terdengar suara memanggil-manggil.  Aku tidak pasti suara siapa & siapa yang dipanggilanya.  Aku menoleh ke belakang ..... tiba-tiba.. seorang gadis ada dibelakangku lalu bertanya ...



... kenapa ABANG menangis? 
Pandangku tiba-tiba gelap & aku tidak tahu apa yang berlaku selepas itu sehinggalah aku sedar aku berada di .....



 UNIT RAWATAN RAPI ......!!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com