Tuesday, October 5, 2010

Inilah Kisahku (Part 5)

Suatu malam aku mendapat panggilan telefon dari mak.  Mak mendesak aku balik segera ke kampung.  Bila aku cuba beri alasan, mak macam nak marah.  Jadi terpaksalah aku berjanji untuk balik jugak.

Hujung minggu tersebut aku balik kampung.  Mak gembira... 

Malam itu mak beritahu aku, keluarga Sri telah datang dan minta perkahwinan aku dengan Sri dicepatkan.  Kalau boleh hujung bulan ni jugak ......!!!

Malam itu aku 'melalak' tanpa suara .....


.. wooooooooooooo...... !!!!!!!!!

... di kolej aku berjumpa dengan Aliya.  Aku berpura-pura dengan Aliya mengatakan aku bersaudara dengan Sri dan minta dia selidik apa sebenarnya masalah Sri.  Aku beritahu mak Sri mengadu dengan aku yang Sri macam ada masalah ......!!

.... tiga hari selepas itu aku berjumpa dengan Aliya.  Alangkah terperanjatnya aku bila Aliya beritahu aku bahawa Sri ....


te.... te..... te.... lah .................




0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com