Monday, October 4, 2010

Inilah Kisahku (Part 4)

... aku tekad ingin berubah...

Langkah pertama aku, aku bekerja sambilan di restoren mamak 25 jam.  Mula kerja dari pukul 5 petang hingga 12 tengah malam, walaupun hanya sebagai pencuci pinggan mangkuk ....!!

... tuan punya restoren hanya dua beranak sahaja, ayah dan anak perempuannya .....  Isterinya baru meninggal setahun yang lalu.


Di restoren, aku buat macam-macam kerja.  Aku layan pelangan, lap meja, bersihkan lantai & cuba-cuba masuk dapur.

.. mungkin berkat kerajinan aku, setahun aku bekerja di situ, tuan punya restoren memberi kepercayaan untuk aku belajar di restoren tersebut.

Lalu aku pun sikit-sikit belajar tebar roti canai, bancuh air, masak sana dan sini dan jaga kaunter bayaran ....  megahnya aku ...!!

Tapi yang menjadi aku teruja ialah bila melihat anak perempuannya yang masih di sekolah menengah ...
bila aku terpandang gadis tersebut ..


... yang bernama Laila, seolah-olah aku terasa aku adalah ....


.. SALMAN KHAN ...



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com