Saturday, September 25, 2010

Aku adalah aku

Dulu-dulu mak pesan, hidup di dunia ini banyak godaan dan cobaannya.

Ia penuh dengan tipu muslihat, hanya orng yang tabah & sabar sahaja yang mampu menghadapinya.

Emak pesan lagi jgnlah hendaknya menjadi ...









.... yang mudah diperKUDAkan oleh orang lain ....

atau janganlah menjadi .....

yang selalu di KAMBINGHITAMkan utk kepentingan orang lain ..

ataupun jnganlah menjadi seperti ....
yang mudah di cucuk hidung ......


... jadilah seorang yang kuat, rajin, tabah, mendengar kata, tidak banyak berkata2, sabar dan bla bla bla...

Tetapi aku rasakan 'dunia' ni kadangkala kejam jugak untuk orang seperti aku ......

.... aku kadangkala dipandang seperti ...

.... atau kadangkala aku hanya menjadi

... w/p begitu, aku tetap ikut nasihat mak supaya menjadi orang yang tabah, sabar, berani dan tidak gentar menghadpi godaan dan cubaan dunia ini, WALAUPUN ....


...DENGAN MERANGKAK ......!!!!!








2 comments:

Seri said...

betul tu. jangan jadi plastik, hipokrik

budak kampung said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com