Friday, March 18, 2011

Tangan tergilis mesin tebu

Oleh Ibrahim Isa dan Mohd Nur Hafidz Nordin
am@hmetro.com.my



KULAIJAYA: “Mak, tolong mak, sakit!” jerit Nurul Aminah Murjini, 15, apabila tangan kirinya tersepit pada gigi mesin perahan tebu di sebuah gerai menjual air tebu di Taman Kulai Baru, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 12.15 tengah hari itu, tangan kiri Nurul separas siku hampir hancur akibat tersangkut pada gigi mesin perahan tebu ketika membantu ibunya menjual air tebu di gerai berhampiran rumah kedai di Batu 21, Jalan Kulai-Johor Bahru.

Kejadian berlaku apabila tudung pelajar tingkatan tiga itu tiba-tiba tersangkut pada gigi mesin berkenaan yang sedang ligat berputar.

Menurut saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Hamid, 30-an, mangsa gagal menarik keluar tudungnya yang tersangkut ketika mesin berputar.

Sambungan klik sini

Catatan:

1.  Begitulah anak-anak orang biasa;  membantu ayah dan ibu di waktu cuti persekolahan.
2.  Alangkah indahnya menjadi anak-anak orang "luar biasa".............
3.  Semoga Adik Nurul Aminah Murjini, menjadikan peristiwa ini sebagai satu 'motivasi' yang paling berharga iaitu; ketabahan, kesabaran, kekuatan, kebijaksanaan & keberanian...!!

1 comments:

jay said...

kasihan betul... harap nurul dan keluarga bersabar dan tabah.. Pakat2 berdoa smoga dia cepat sembuh yer..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com