Saturday, March 26, 2011

Seminggu tanpa berita


Kempen 'earth hour' baru selesai sebentar tadi.  Ia bertujuan memberi kesedaran kepada masyarakat mengenai kepentingan penjagaan alam sekitar daripada kemusnahan akibat aktiviti harian manusia.  Klik sini

Aku pun nak buat kempen jugak, kempen 'seminggu tanpa berita'.  Dalam masa seminggu, aku tak nak baca akhbar, tak nak dengar radio dan tak nak tengok tv.  Ini bukan bermakna aku nak boikot itu semua, tapi aku rasa aku akan lebih aman tanpa media tersebut. 

Media terlalu banyak menceritakan perkara yang negatif.  Cerita-cerita yang positif kurang di tonjolkan.  Kekadang aku rasa takut bahawa apakah dunia hari ini tidak ada lagi baiknya.

Seminggu sahaja tanpa berita.  Aku akan lebih tenang, aku tak perlu menyusahkan otak untuk memikirkan segala masalah orang lain.....  Seperti yang aku katakan, aku bukan memboikot media ataupun mogok berita, hanya sekadar menenangkan fikiran ....

Bagaimaa dengan internet?

.

1 comments:

Seri said...

menunggu entry baru antu air

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com