Sunday, February 20, 2011

Tangkap khalwat di hotel bajet

(gambar hiasan)

Ceritanya mudah......

Seorang pelajar IPT ditangkap khalwat di hotel bajet.  Atau seorang buruh binaan berlari separuh bogel dikejar oleh pegawai jabatan agama di sebuah rumah tumpangan.  Ataupun seorang janda beranak tujuh ditangkap berdua-duaan di dalam kereta bersama kekasihnya seorang pemandu teksi.....  Itu jer..!!! (semua watak adalah rekaan sahaja....)

Moralnya......  Yang buat jahat adalah manusia-manusia marhaen; lokasinya pun marhaen jugak.  Ada cadangan untuk mengadakan operasi di hotel lima bintang (baca sini). 

Nak jugak sesekali baca suratkhabar ......... 

Seorang CEO ditangkap khalwat di hotel 7 bintang mlam tadi.  Atau "seekor jerung" terperangkap oleh jaring yg dipasang oleh "nelayan" subuh tadi.  Ataupun seorang pemimpin yg dikenali lari separuh bogel bersama kekasihnya di sebuah kondo malam tadi........  (watak hanya rekaan sahaja..., tidak ada kena mengena dengan yg masih hidup ataupun mati...!!!)

Teringat pesan arwah ayah dulu,  "Kalau kita ditakdirkan miskin, bersyukurlah kerana ada orang yg lebih miskin lagi.  Kalau kita ditakdirkan menjadi orang biasa, bersyukurlah kerana kita tidak akan mudah menjadi alpa.  Tetapi biasalah, dunia ini bukan milik orang biasa-biasa ....!!!

Pengajaran:
1.  Jangan buat jahat.......
2.  Buat baik berpada-pada .......
3.  Bersyukur dengan apa yg ada.......

1 comments:

jay said...

Very intersting entri... ;)
salam kenal...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Belog ini mula dibina pada hari Khamis, 09.09.10 bersamaan 30 Ramadhan 1431 dan siap pada hari yang sama. - godekGODEK by antu-air.blogspot.com